Egen i du-form

Igår när jag kollade igenom mina stödord till dagens redovisning av min novell kom jag att tänka på ett bra citat/motto eller vad man nu ska kalla det. Det var nämligen "Ha inte ångest för imorgon, i övermorgon är den över." och med de orden försvann all min nervositet och jag la undan stödorden med ett glatt leende innan jag la mig ner i sängen och såg klart på Boston tea party. För det är ju faktiskt sant. Hur många gånger har man inte önskat att läraren ska vara sjuk eller att man ska på studiebesök i en annan del av staden för att få slippa att redovisa eller skriva ett prov?
jag tänker så varje vecka om jag ska vara ärlig. Varje vecka suckar jag efter något som jag vet kommer hända i vilket fall. Varför inte ta en stor tugga av det sura äpplet och få det överstökat?
Och igår gjorde jag det. jag rabblade upp meningen några gånger för mig själv och istället för att ha ångest över morgondagen (läs idag) så längtade jag till den. Jag längtade till att jag skulle stå där med mina stödord, försöka berätta om novellen så bra som möjligt, och att sedan vara klar. Done.

Men ska jag vara ärlig så blev jag jäkligt nervös och ville springa tillbaka till min varma säng när jag och Malin var på väg till skolan. Men efter att de andra sa att de var nervösa och ville slippa, så blev jag på något vis peppad igen. Jag rabblade upp citatet/mottot några gånger i huvudet och efter ett tag så hade nervositeten ännu en gång försvunnit. Det gick faktiskt jäkligt bra för att vara mig! Jag är fett stolt. Och inte nog med att redovisningen gick gutiegut så fick jag bra kritik om novellen :* Och min lärare, som kan typ alla noveller utantill, sa att det var värsta eget att skriva i du-form (som jag nästan alltid gör) och att han bara har läst en novell som skrevs i du-form. Så jag vart liiite stolt där va :D


Efter skolan så drog jag och badade/bassängtränade.

Mycket mysigt nu när det är så kallt och ruggigt ute.

Kom hem vid 17.20, slängde mig ner i sängen och halvsov medan jag lyssnade på The Used, Neverstore och en blandskiva som jag brände ut för några veckor sedan.
Det är hur skönt som helst att lyssna på bra musik och ligga i sängen och halvsova! You gotta love it :*
Ja, och nu sitter jag här och väntar på att Desperate Housewives ska börja.
Blir nog att jag tänder ett ljus och gör en kopp té.
Som jag skrev igår så har jag ju blivit förkyld, och nu rinner näsan konstant!
Får sitta med papperstussar i båda näsborrarna så jag slipper snyta mig hela tiden.
Som tur var så kom det nu på kvällen, så jag var mestadels bara täppt när jag var i skolan.

Ja, men nu så ska jag kolla mailen, kolla vart shock ligger i Stockholm så jag kan passa på att ta mig en titt när jag är där på torsdag och fredag och lite annan surfning innan DH börjar :) Men ni får ha det så bra så hörs vi senare eller imorgon! TJARRÅ!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0