This is my 2009..

Jag blev så sugen på att skriva om mitt 2009 när jag såg att Sophia hade gjort det på sin blogg :D Så jag ska försöka komma ihåg det mesta, haha.

Det första jag kommer på som hände i januarimånad var att jag började lyssna på Escape the Fate. Älskade Jennie länkade videon till Situations, och jag fastnade direkt! Sedan dess har jag alltid funderat på att tatuera in en låttitel på handleden. Inte för att jag tror att jag alltid kommer älska bandet och att det är en slags hyllning till dom, utan för att den meningen betyder grymt mycket för mig. Vad jag upplevt, vad jag upplever och vad jag förhoppningsvis kommer uppleva. Tyvärr så har pengar och min lilla nålfobi hindrat mig till att skaffa den, men who knows, kanske i framtiden?

Sedan började jag fangirla Edward Furlong igen, och jag bad Videodrome att beställa hem filmer från England med honom. Jag bestämde mig att jag ska ha alla filmer med honom innan jag dör. Just nu äger jag 13 filmer med honom, men snart 16 :D

I slutet av januari tog jag steget och blev rödhårig. Sandra var snäll och hjälpte mig att färga det, och resultatet blev snyggt som fan, enligt mig i alla fall! Haha :D



Jag minns inte riktigt när starten var, men vi började ju med vårt projektarbete i våras. Jag gjorde projektet med Sophia och Madde, och det är jag glad för! Det kändes som att vi hade tappat varandra i 2an och sånt, men med projektet hittade vi liksom tillbaka till varann :) Vi alla blev jäkligt nöjd med resultatet och vi fick presentkort på IN-gallerian som tack.



Sedan blev det inte så speciella saker. Jag hängde med kompisar, det var skola och det blev några fester.

I mars var jag och såg Hardcore Superstar med Angelica, när de var på Aveny. Dom var sjukt bra live, och jag fick en signerad trummpinne av dom! :D

Om vi fortsätter till maj så började det hela med Rockweekend med Rebecka! Där såg vi på Dead by April, Renegade Five, H.E.A.T, Mustasch, Dia Psalma och.. Har för mig det var något mer band. Vi fick även autografer av DbA, R5 och H.E.A.T :) Märkte också att sångaren i DbA glodde på oss som fan varje gång han gick förbi, och när jag kollade tillbaka så log han stort :* Naww, snygg for sure!



Sedan blev det mösspåtagningen! Alla vet ju hur mösspåtagningen går till, men på kvällen drog vi till Sophia och festade till det litegrann :)



I juni blev det bl.a lärarmiddag på Stekhuset. Före det festade vi lite hos Sophia, och det blev nog lite för mycket för oss alla, haha. Men vi lyckades skärpa oss när vi kom till Stekhuset, och det var en rolig och mysig middag! :)

Sedan var det självaste studenten. Det var blandade känslor. Hemskt att allting var över, men det var en sjukt rolig dag! Trots att jag hade mått piss två dagar före och var fortfarande inte riktigt pigg och kry.



Jag sommarjobbade även några veckor. Minns inte om det var i juni eller juli, haha.

Sedan åkte jag till Östersund med mami, Casper, Mormor och Morfar i början av juli eller när det nu var. Casper hade fotbollscup där, och vädret var sjukt najs kommer jag ihåg! Bodde hos en släkting och hade det mysigt :)



Just ja, jag åkte ju med till Furudal i slutet av juni eller när det var också! Hela familjen var där utom Madde och Robbin, och Casper hade sommarhockeyskola där. Det var mys :)



I slutet av juli så for jag till Östersund/Yran med Rebecka! Det blev party i tre dagar och en sliten sista dag, haha. Men vi hade det sjukt kul! Såg bl.a Lady Gaga och Dead by April. Vi sprang runt i hotellet/korridoren och kastade freesbee (stavning?) och fick skrattattacker, brände hotellrummet och fick använda badrummet som spritförråd eftersom vår kyl vägrade funka och ingen ville hjälpa oss.



I augusti kommer jag inte ihåg så mycket mer än att både Malin och Sandra tog sina pick och pack och flyttade. Låångt ner åt helvete flyttade dom, och det varken var eller är roligt! Men jag är glad för deras skull, och ska man lyckas så är nog inte Sundsvall den rätta staden att befinna sig i.

I september åkte Angelika iväg på språkkurs i Tyskland, så ännu en close friend drog iväg. redigt ensam jag kände mig, haha. jag fyllde även den tråkiga åldern 19. Ingenting hände på min födelsedag, hade inte planerat en fest eller något sådant.

I oktober tror jag att det inte hände något speciellt heller. Men i slutet av månaden började jag praktisera på Sundsvalls Nyheter! Där är jag fortfarande, och förhoppningsvis så får jag fortsätta där och bli anställd. Lät inte fullt omöjligt, men det hänger faktiskt på Arbetsförmedlingen som måste ge ett viss bidrag till en dator och programmen på datorn, eftersom de inte har någon extradator på SN.

Och nu de två senaste månaderna har det inte hänt ett piss vad jag kan komma på, haha. Typ bara julafton som var som vilken julafton som helst. Men den var mysig och rolig! :)

Och ikväll avslutar jag året 2009 med en middag med Rebecka och Renée, och sedan drar vi vidare till Sophia's kompis Hanna på fest! I'm ready for 2010!
fia
2009-12-31 @ 18:25:12
URL: http://soffelin.blogg.se/

hahaha alltså middagen med lärarna, fan vad full jag var när vi var hemma:D haha

Veronica
2010-01-02 @ 14:40:29
URL: http://outofview.blogg.se/

HAHA, den dagen och kvällen var asrolig! :'D fan att jag glömde skriva att alla + lärarna drog på BK xDD




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0