Hit me, kick me. You can never get me.

Idag har jag (ser en skugga som rör sig bakom mig typ hela tiden, jag är rääädd) så tog jag en promenad ner till stan för att möta upp Rebecka. Fysatan vilket härligt väder det varit de senaste dagarna! Ja, nere på stan så njöt vi av solen, betalade och hämtade ut biljetterna till hotellet, käkade på donken och jag fick även med mig lite underkläder hem :) En bh och två trosor, det gillas. Orkar inte lägga upp nån bild på det precis :b Sedan vid sjutiden började promenaden hem. På vägen hem bestämdes det en träff med Malin och Sandra, men när vi möttes vid Skönsmons skola så hade Sandra dissat oss :b Och Malin skulle åka och handla med sin mami, så vi träffades bara i typ en kvart. Men vi snackade om hennes resa till Götet och annat i kvällssolen :) Efter det har jag inte gjort så mycket, käkat jordbubbisar och börjat fundera på vad jag ska packa ner i väskan till Östersundsresan som äger rum på onsdag. Det ska tydligen bli kallare (det är fan jämt kallare i Östersund -.-) så jag borde kanske dra med mig mysbyxor or something. Kanske skinnjackan också? Äh, vi får la se hur det blir, har ju hela morgondagen på mig :)

Annars så har jag suttit och pumpat MJ idag :D Letade fram min dubbelskiva med honom som jag har i skivväskan, så jag dunkade honom innan jag skulle ner till stan. Och nu ikväll har jag mestadels suttit och dunkat min absoluta favoritlåt med honom, och jag tänkte att den får bli dagens låt! :)

Dagens låt: Michael Jackson- They Don't  Really Care About Us
Dunkar man den här låten vrålhögt och med världens bas så är det nog den absolut bästa låten någonsin. Den slår fan alla mina älsklingslåtar, seriöst. Men det var inte förrän ikväll som jag kollat upp texten, och nu får man ett helt annat perspektiv på den. Förut tänkte jag bara på att den handlade om vanliga fångar, att de särbehandlas och inte är värda något i samhället, men när jag läste lyricsen så uppfattade jag det hela som om det handlar om honom själv och alla anklagelser som han fick. Tex alla anklagelser om att han var barnpedofil.

Tell me what has become of my life
I have a wife and two children who love me
I am the victim of police brutality, now
I'm tired of bein' the victim of hate
You're rapin' me of my pride
Oh, for God's sake
I look to heaven to fulfill its prophecy...
Set me free




Vad tror ni? Handlar det om honom?
Nej nu ska jag ta och nöta ut låten lite till innan jag drar mig till sängen, är så sjukt trött hela tiden.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0