A Serbian Film

Jag har varit på jakt efter en film som ska kunna äckla mig. Vara sådär riktigt absurd och sjuk så man ska bli äcklad in till skelettet, som så många andra verkar kunna göra utav filmer. Kunna få känna den där känslan av obehag. Jag började söka runt efter filmer i hopp om att hitta en sådan. Började läsa om en film vid namnet A Serbian Film som hade blivit censurerad och totalförbjuden i Tyskland, Spanien och Norge. Alla verkade tycka samma sak om filmen- att det var den vidrigaste och sjukaste filmen de någonsin sett. Perfekt, tänkte jag och försökte luska ut ett ställe man kunde få tag på den. Det gick inte så jäkla bra och efter ett tag hade det runnit ut i sanden. Jag glömde bort den helt efter ett tag. Men sedan i torsdags fick jag nys om den igen, så jag började söka runt på den ännu en gång och insåg att man kunde ladda ner den på piratebay. Igår drog jag hem till Anna, och tillsammans kollade vi på filmen med de höga tankarna om att den skulle vara helt absurd och att vi äntligen skulle bli äcklade av en film. Men istället för att rygga emot så satt vi där som vanligt och kommenterade om hur vackert allting var.

Det är mycket snack om denna film för en speciell scen. De flesta kallar det för barnpedofili och tycker att det inte borde få visas. Jag själv förstår budskapet med scenen och tycker inte att det är så speciellt. Jag vet inte om det är en bra eller en dålig sak att inte se det hemska i det hela. Visst, det var en sjuk grej. Men som sagt, budskapet är ju så tydligt och så sant. Medan de flesta tycker att regissören är ett psykfall så gillar jag hans sätt att nå fram med sitt budskap.
Det krävs något vidrigt för att få fram vissa saker som är viktiga.



Något som jag har lagt ner nu efter jag sett filmen är i alla fall att hoppas att jag kommer hitta en film som är helt fucked up. När man inte reagerar och blir äcklad på att ett spädbarn blir våldtagen så finns det nog ingen chans att man kommer hitta någon.
Jag är fucked up, jag erkänner.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0