It never stops, you can't be everything to everyone.



En bild med denna text cirkulerade flitigt på Facebook förra veckan.
Jag ska inte låtsas som om jag inte höll med först när jag läste vad som stod, men när Kristoffer började prata om den så ändrade jag mig helt. Personen som skrev texten och som fick den att spridas vet tydligen inte all fakta, och att folk sedan hakar på delningen av bilden kollar inte ens upp så att det stämmer? 

Jag kopierar det Kristoffer skrev på dessa bilder:
"Suck, läs på lite innan ni postar dyligt iaf.
Läste nu vad den (Sfi) går ut på, den är där för att sporra dom till att lära sig fortare, dom får bara bonusen om dom klarar godkänt inom en viss tid, detta kan innebära besparingar för kommuner osv, då tid är mycket mycket pengar, ju fortare dom lär sig ju fortare går dom ut i jobb, studiekostnaderna är fan så stora. Och detta har absolut inget med pensionen att göra om man tänker längre än kuken är kort."

Invandrarna har ett år på sig att lära sig svenska för att få ersättningen. Ett år. Det finns svenskar som har gått tolv år i skolan som är sämre på det svenska språket än vad invandrare är. Personligen så tycker jag att det ska vara ett krav att invandrarna lär sig svenska, men jag förväntar mig inte att deras svenska ska vara alldeles korrekt och helt felfri. Bara man förstår varandra så är det lugnt. 

Som nog alla vet så tycker jag att "våra egna" ska gå före allt annat, men det där var bara löjligt. Tror inte att pengarna som skulle sparas in av denna ersättning skulle gå till de äldre, pengarna skulle nog gå till något annat fuckat, för det är så samhället ser ut.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0