Onsdag den trettionde maj.

För någon dag sedan kollade jag neråt och såg magen. Blev äcklad och tänkte "nu får det fan vara nog..". Sedan dess har jag druckit massa vatten. Okej "massa" är det väl inte för en del, men har gått från att dricka ett glas vatten om dagen (till lunch) till att dricka 1,5 liter. Det är duktigt för att vara mig. Nu har jag med mig en vattenflaska på jobbet och jag har slutat med min älskade mjölk. Igår blev jag inte mätt av middagen men istället för att ta mer så tog jag en hårdbrödsmacka med aromat, så satans gott. Och igår när jag och Angelika var på affären så gick jag in med det starka psyket att jag inte skulle köpa cola eller något, kom därifrån med frukt och en nötmix med lingon och blåbär, helt utan salt eller socker. Kände mig duktig. Ska försöka utesluta mjölkprodukter så mycket som jag kan då man tydligen kan gå ner massor i vikt om man slutar med sånt. Läste även att mjölkprodukter inte är bra för reumatiker, så ja, ännu en anledning att minska intaget. Frukt skulle man inte heller äta så ofta, tur att jag äter en frukt i månaden typ :)) Syndade dock i måndags och tog en cola när jag och syrran åt födelsedagsmiddag på Stekhuset, renade mig dock med massa vatten när jag kom hem. Hade även förebyggt hela dagen med vatten så det var lugnt!

Jobbigt det här med att man inte kan gå på gym och gå ner i vikt, kan ju bara göra något åt mina matvanor.

Oh well, nu snart kommer Anna och hämtar upp mig på jobbet! :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0